HELPT JOU
BETER ONDERNEMEN
Als mkb’er moet je veel dingen regelen en op orde hebben, zo ook jouw administratie. Voor veel mensen is dit niet hun favoriete onderdeel. Een overzichtelijke en correcte administratie is niet alleen belangrijk voor de belastingaangifte, maar ook voor het ondernemen zelf. Je ziet direct hoe je er financieel voorstaat. Veel mkb’ers kunnen hun administratie zelf doen, maar kiezen er door tijdgebrek en gebrek aan kennis voor om de administratie uit te besteden.
Veel mkb’ers lopen tegen de administratie aan. Onoverzichtelijke Excel-bestanden, papieren die niet netjes geordend zijn en bonnetjes die overal zweven. Herken jij jezelf hierin? Dan is het verstandig om de administratie uit te besteden aan een accountant of boekhouder. Wanneer jouw administratie niet op orde of onvolledig is, kan dit leiden tot boetes van de Belastingdienst. Voorkom dit door de administratie uit te besteden.
Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken hoe complex jouw administratie is. Heb jij alleen een aantal facturen per maand en heb je weinig inkoop? Dan is het gemakkelijk om zelf jouw administratie bij te houden. Maar wanneer je veel materialen inkoopt, personeel hebt en wellicht op meerdere adressen werkt wordt het al een stuk complexer. Kies er dan voor om de administratie uit te besteden. Zo kun je zelf tijd besteden aan het ondernemen en het werven van klanten.
Speciaal voor de mkb’er heeft Het Rekenlokaal een administratiepakket op maat gemaakt. Dit is een compleet pakket met onder andere de volgende financiële diensten:
Benieuwd wat er nog meer binnen dit pakket valt? Bekijk dan het volledige pakket hier. Wil je liever zelf bepalen welke diensten je afneemt? Klik hier om jouw eigen pakket samen te stellen.
Heb je vragen over het uitbesteden van de administratie? Neem dan contact op met Het Rekenlokaal via het contactformulier of bel naar 072 - 20 13 036.