FAQ

Automatisering bedrijfsprocessen

Hoe moet ik mijn bedrijfs- en informatieprocessen automatiseren?

Je hebt besloten om de processen binnen jouw bedrijf te automatiseren, maar waar begin je? Het blijft een grote klus om over te stappen naar een automatiseringssysteem. Gelukkig gaat dit op gebied van administratie en boekhouding heel eenvoudig. Het Rekenlokaal heeft bepaalde processen geautomatiseerd, waardoor jij over al en altijd actueel inzicht hebt in jouw cijfers. Hierdoor weet jij altijd hoe je ervoor staat en hoef jij je nergens druk om te maken. Het Rekenlokaal heeft het allemaal voor je geregeld. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op. 

Managementinformatie

Hoe krijg ik de juiste managementinformatie?

Het omzetten van cijfers en data in begrijpelijke informatie voor jou en jouw medewerkers is een klus die vakmanschap en kennis vereist. Het Rekenlokaal helpt jou graag bij het opzetten van de juiste managementinformatie. Klik hier voor meer informatie.

Bedrijfsfinanciering

Zijn er subsidiemogelijkheden voor mij?

Bij een subsidie krijg je financiële steun van bijvoorbeeld de rijksoverheid of een ander bedrijf. Financiële steun kan diverse vormen hebben. Het kan zijn dat je minder belasting hoeft te betalen of dat je tegoedbonnen krijgt. Wil jij weten welke subsidiemogelijkheden jij hebt? Het Rekenlokaal zoekt dit graag voor je uit. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Hoe vraag ik een bedrijfsfinanciering aan?

Een bedrijfsfinanciering aanvragen is een ingewikkeld proces, wat veel tijd in beslag neemt. Vaak krijgen ondernemers niet de passende financiering, is de service beperkt en zijn de geldverstrekkers onbereikbaar. Het Rekenlokaal ontzorgt jou volledig met het aanvragen van de bedrijfsfinanciering. Wij zorgen ervoor dat de aanvraag slaagt en jij vervolgstappen kunt nemen in het ondernemen. Lees hier meer over het aanvragen van een bedrijfsfinanciering.

Het Rekenlokaal

Hoeveel betaal ik voor de diensten van Het Rekenlokaal?

Het Rekenlokaal rekent vaste tarieven per maand die wij vooraf met jou afspreken. Hierdoor kom jij niet voor verrassingen te staan en schrik je niet van vage facturen die achteraf binnenkomen. Bij onze diensten benoemen we onze kosten. Stel je zelf een pakket samen? Dan worden de maandelijkse kosten automatisch voor jou uitgerekend. Voor vragen over onze tarieven kun je contact met ons opnemen.  

Jaarrekeningen

Wanneer kan ik mijn jaarrekeningen verwachten?

De jaarrekening moet uiterlijk vijf maanden na afloop van het boekjaar zijn opgemaakt en worden voorgelegd aan de aandeelhouders. De aandeelhouders stellen de jaarrekening vast en hebben daar maximaal twee maanden voor. De jaarrekening moet uiterlijk acht dagen na het vaststellen gedeponeerd worden bij de Kamer van Koophandel. Laat jij jouw jaarrekening opstellen en controleren door Het Rekenlokaal? Dan zorgen wij ervoor dat de jaarrekening tijdig klaar is, zodat jij deze tijdig kunt voorleggen en voldoet aan de vastgestelde termijnen.

Overstappen

Ik wil tussentijds met mijn boekhouding overstappen, kan dat?

Ja, tussentijds overstappen is mogelijk. In overleg met jou helpen we je de overstap te maken. Vooraf bepalen we de strategie hoe je het meest efficiënt kunt overstappen, zodat jij er geen last van zal hebben in je bedrijfsvoering. Het is voor ons eenmalig meerwerk, maar je zal bij ons nooit meer kwijt zijn dan het jaartarief dat wij met je afspreken. Bij Het Rekenlokaal krijg je vanaf de start een moderne administratie die jou een hoop tijd en dus geld bespaart. Daarnaast geeft het je ook meer inzicht in jouw bedrijfsvoering.